Malokarpatská cyklomagistrála (modrá trasa č. 2201)

Charakteristika trasy

Kategória: nezaradená
Región: trnavský kraj
Náročnosť: Stredná
Vzdialenosť: 15km

ZJAZDNOSŤ:
cestné bicykle (Trstín – Jahodník)
horské bicykle (Jahodník – sedlo pod Veterlínom – križovatka Malokarpatská cyklomagistrála)

Charakter:
Vedie podhorím Malých Karpát v úseku Trstín – Smolenice po štátnej ceste II. triedy. Ďalej pokračuje miestnou komunikáciou do rekreačného strediska Jahoník. Od záchytného parkoviska sa pokračuje po lesnej ceste s penetrovaným povrchom až po križovatku medzi Plaveckým Petrom a Plaveckým Mikulášom, kde cyklotrasa končí a napája sa na Malokarpatskú cyklomagistrálu.

Cyklotrasa začína v obci Trstín, kde sa odpája od Malokarpatskej cyklomagistrály, mierne stúpa do obce Smolenice popod dominantou okolia - Smolenickým zámkom. Obec je známa i ako rodisko Štefana Baniča, objaviteľa padáka. Na konci obce sa stáča cyklotrasa doprava, pričom začína prudko stúpať do rekreačného strediska Jahodník. Tu je posledná možnosť občerstvenia pred prechodom hrebeňa Malých Karpát. Neďaleko strediska sa nachádza jedna z dvanástich sprístupnených jaskýň Slovenska jaskyňa Driny. Cyklotrasa ďalej prechádza rekreačným strediskom a pred rekreačným zariadením Záruby, pomenovanom podľa najvyššieho vruchu Malých Karpát sa stáča doľava. Kvalita povrchu rapídne klesá a je vhodná pre horské bicykle. Tu začína 4 kilometrové stúpanie, ktoré končí v sedle pod Veterlínom. V sedle cyklotrasa odbočuje doľava a čaká nás 4 kilometrový zjazd. Medzi obcami Plavecký Peter a Plavecký Mikuláš sa stretáva s Malokarpatskou cyklomagistrálou.

Trstín - Smolenice - Jahodník - Malokarpatská cyklomagistrála (Plavecký Peter)
km m n. m.

križ. Plavecký Peter

14,5

240

Trasa je prevzatá z webu www.cyklotrasy-tt.host.sk, na ktorom nájdete viac trás z tejto lokality a fotky k trase.