Trnavský okruh (modrá trasa č. 2203)

Charakteristika trasy

Kategória: nezaradená
Región: trnavský kraj
Náročnosť: Stredná
Vzdialenosť: 73km

cestné bicykle (Trnava – Horná Krupá a Výtok – Chtelnica – Nižná- Kátlovce – Jaslovské Bohunice – Malženice – Trnava)
horské bicykle (Prekážka – Cerová – Suchánka – Dobrá Voda – Výtok)

Cyklotrasa začína na okraji Trnavy, časti Kopánka ,kde sa spája s modrou cyklotrasou. Po dlhom rovnom úseku severným smerom nasleduje stúpanie pred obcou Dolná Krupá, do ktorej sa vchádza z kopca. Cyklotrasa prechádza obcou, ktorá je známa klasicistickým kaštieľom s rozsiahlym anglickým parkom. Súčastné jeho využitie je Domov slovenských hudobných skladateľov a pamätná izba Ludwiga van Beethovena, ktorý tu istý čas pôsobil. Za obcou cyklotrasa mierne stúpa. Na konci stúpania sa odkrývajú výhľady na obec Horná Krupá, Naháč, za ktorými sa vypína hrebeň Malých Karpát. Do obce Horná Krupá cyklotrasa opäť vedie z kopca. Mierne stúpa obcou, za ktorou prichádza na hlavnú cestu, kde sa stretá s plánovanou červenou cyklotrasou (Malokarpatská cyklomagistrála). Tu sa stáča vravo vedie súbežne s magistrálou a po dvesto metroch ju opúšťa vľavo. Vedie po asfaltovej lesnej ceste, ktorá po chvíli vchádza do lesa. Mierne stúpa a asi po päťsto metroch vľavo míňa prameň, za ktorým je cesta prehradená závorou. Stále vedie po asfaltovej lesnej ceste, ktorá naberá na prudkosti. Na konci stúpania míňa megalomanské zbohatlícke sídlo, ktoré obchádza vľavo po štrkovej ceste. Na konci sídla sa opäť napája na asfaltovú lesnú cestu. Pozor na závory prehradzujúce cestu asi 300 metrov pred i za novodobým hradom. Nasleduje prudký zjazd po neudržiavanej lesnej asfaltovej ceste. Prechádzame ponad potok, za ktorým sa cyklotrasa stáča vľavo. Opäť míňame prameň i s odpčívadlom, tentokrát po pravej strane. Na križovatke lesných asfaltových ciest sa cyklotrasa stáča vpravo. Kvalita povrchu sa zhoršuje na kombináciu makadamového a penetrovaného povrchu. Cyklotrasa začína stúpať. Na konci stúpania po ľavej strane míňa horáreň Suchánka. Nasleduje zjazd, ktorý prechádza v rovinný úsek. Po ľavej strane sa nám medzi stromami začína odkrývať výhľad na obec Dobrá Voda pod zrúcaninou rovnomenného hradu. Pri plničke minerálnej vody sa cyklotrasa napája na hlavnú cestu, po ktorej vedie žltá cyklotrasa. Ďalej pokračujú súbežne spolu do obce Dobrá Voda. Na jej začiatku žltá pokračuje ďalej po hlavnej ceste a modrá cyklotrasa sa stáča vpravo. Na konci obce stúpa. Vedie po poľnej ceste, krížom cez polia na úpätí Malých Karpát. Stúpa popri kríži. Nasleduje viacnásobné stúpanie a klesanie. Vchádza do lesíka. Po pravej strane míňa rekreačné zariadenie. Nasleduje zjazd, ktorý sa končí pri chatovej osade. Tu sa stáča vpravo na asfaltovú cestu. Prechádza popri rybníku vľavo, na konci ktorého naberá južný smer. Na rozdvojke lesných asfaltových ciest pokračuje ľavou vetvou ponad vodnú nádrž. Nasleduje zjazd do obce Chtelnica. Po prejdení obcou na námestí sa križuje s plánovanou červenou cykklotrasou (Malokarpatská cyklomagistrála). Prechádza námestím s autobusovou zastávkou. Nasleduje obec Nižná, v ktorej sa stáča vpravo. Nasleduje stúpanie popri poľnohospodárskom družstve a za ním klesanie a opätovné stúpanie. Po ľavej strane vidíme chladiace veže atómovej elektrárne a vpravo hrebeň Malých Karpát. Na konci stúpania nasleduje zjazd do obce Kátlovce, kde sa napája žltá cyklotrasa. Pred vjazdom do obce Kátlovce pri rybníku po ľavej strane míňame mlynské koleso. Cyklotrasa prechádza okrajom obce, stáča sa vľavo a pri posledných domoch pri kaplnke opäť zatáča vľavo. Stromoradím prichádza do obce Paderovce a Jaslovcké Bohunice. V obci križuje hlavnú cestu a stále vedie južným smerom. V obci Malženice sa stáča vpravo. Nasleduje stúpanie. Cesta kopíruje v mierne zvlnenom teréne vedenie teplovodu, ktoré nás dovedie až do Trnavy, kde prichádzame do východiska cyklotrasy.

Trnava - D. Krupá - H. Krupá - Prekážka - Cerová - Suchánka - D. Voda - Výtok - Nižná - Kátlovce - Paderovce - J. Bohunice - Malženice - Trnava
miesto

160

Trnava - Ústianska ul.

73,2

Trasa je prevzatá z webu www.cyklotrasy-tt.host.sk, na ktorom nájdete viac trás z tejto lokality a fotky k trase.