Košice - Skároš (červená trasa)

Charakteristika trasy

Kategória: MTB
Región: košický kraj
Náročnosť: Ľahká
Vzdialenosť: 20km

Prvý stĺpik značenia trasy (s klasickým červeným „C“) je v mestskej časti Krásna na Golianovej ulici v blízkosti mostu cez Hornád pre chodcov. Čoskoro sa dostávame na poľnú cestu vedúcu po pravej strane rieky, prechádzame popod cestný most ako aj po dvoch kovových mostíkoch pre peších. O zopár minút sa cesta rozdvojuje. My zamierime napravo k jazeru nazývanému Štrkovisko a hneď na to doľava pozdĺž jeho brehu. Pri ňom často sedia početní rybári. Cesta nás potom opäť privádza k blízkej rieke a nad hlavami míňame železničný most. Neskôr nás čaká ďalší, pod ktorým sa dostávame na cestu z betónových panelov. Tá na chvíľu odbočí od rieky k okraju obce Kokšov-Bakša. Značka nás však znova, ale už po poľnom teréne, zavedie z násypu k jej brehom. Nasleduje piaty až ôsmy kilometer trasy, orientačne taktiež nenáročný, pretože celý čas vedie pri rieke popri úzkom lesíku na jej brehoch, ktorý sa neskôr rozšíri aj na pravú stranu cesty. V polovici tohto úseku prechádzame okolo mostu z drevených trámov. Na ľavom brehu totiž leží obec Nižná Myšľa, známa archeologickými nálezmi. Pokračujeme však naďalej po pravej strane cez les. Z neho sa na záver po krátkom poľnom úseku dostaneme na cestu III. triedy, na ktorej ideme doľava – do Ždane. V obci nás navigujú značky, čoskoro po vstupe do nej odbočíme doprava. Na konci stojí agrofarma, kde chovajú početné kone pre športové účely. Práve oproti nej otočíme doprava a vyše trojkilometrovým oblúkom mierime po násype - s Hornádom po pravej ruke. Značka nás potom navedie od rieky na cestu III. triedy a to sme už pred Trsteným pri Hornáde. Čoskoro po vstupe do obce nás naviguje stĺpik so značením na odbočenie doľava. Popri kostolíku začína stúpanie, ktoré trvá polovicu záverečnej pätiny – po asfaltovej málofrekventovanej komunikácii, ktorá smeruje do nášho cieľa, obce Skároš, ležiacej na kraji lesa Slanských vrchov.
Naspäť tou istou cestou. Návrat do mesta si však môžeme spestriť po žlto značenej lesnej trase do Nižnej Myšle či asfaltovej ceste taktiež cez les do Vyšnej Myšle.

Fotky k trase

cana,jazeroskaros,parktrstene,mrtve rameno

OBR. 1:(Cana – jazero) : Neďaleko cyklotrasy leží viacero jazier – charakteristický prvok mikroregiónu (Na fotografii čanianske jazero).
OBR. 2: (Skaros – park) : Okrem peknej prírody zaujme v Skároši park s vystavenou bojovou technikou – spomienkou na 2. svetovú vojnu.
OBR. 3: (Trstene – mrtve rameno) : Popri rieke sa zachovalo niekoľko mŕtvych ramien (na zábere tzv. Starý Hornád pri Trstenom pri Hornáde).