Okolie Prievidze II.

Región: trenčiansky kraj
Náročnosť: Stredná
Vzdialenosť: 31km

Toto je moja obvyklá trasa. Začínam cez sídlisko zapotôčky. Prejdem k rieke Nitre a po násype sa pustím hore prúdom do blízkej dediny Kúty. Tam sa napojím na asfaltovú cestu a pokračujem cez dedinu družstevnou cestou. Za dedinou odbočím hneď na prvej odbočke vľavo a asi kilometer pokračujem po asfalte, ktorý sa napája na poľnú cestu vedúcu popod hrádzu až do dediny Kanianka. Vedľa fotbalového ihriska sa dostanem na križovatku, odbočím vpravo a hneď asi po 10 metroch vľavo okolo krčmy. Pokračujem asfaltovou cestou hore dedinou. Povedľa cintorína cez rampu sa dostanem na asfaltovu lesnú cestu. Asfaltka končí na rázcestí, kde sa cesty rozdvojujú. Doprava ide spevnená horská cesta, ktorou by ste sa dostali do Poruby prípadne na Maguru. Ja sa však pustím doľava. Stúpanie je ešte asi 4 kilometre. Potom je nadherný zjazd asi 6 kilometrov na Šútovské sedlo. Zo sedla treba pokračovať po červenej značke. Je to nenáročný výbeh, na konci ktorého je menšie prekvapenie. Asi 100 metrov stúpania, ktoré sa však dá zvládnuť aj na 18 prevodovom “obyčajnom” horskom bicykli. Odtiaľ je to zasa len pekný zjazd po úzkych horských chodníkoch. Výjazd je na Vendelíne. Z vendelínu stále po značke sa zbehne k asvaltovej ceste oproti autokempingu.

Tu máte tri možnosti: Otočíte sa dolu do hory a pustíte sa spodným chodníkom popri malom lome smerom do Bojníc. POZOR za lomom je dosť strmá cesta ktorú zvládajú len dobre nastavené brzdy! Za týmto prudkým zjazdom treba odbočiť do ľava a cez luku prebehnúť do Bojníc. Cesta vychádza v Bojniciach pri zámku. Dĺžka tohto okruhu je cca. 28 kilometrov.

Pri kempe sa vľavo spustíte do Bojníc po asfaltke. Je to pekné, ale ozajsného bajkera to nepoteší. Niet nič krajšie ako hnať sa dolu horou. Cesta vas dovedie do Bojníc, do kúpeľov.

Ak si chcete ešte trochu zajazdiť, ja by som odporúčil pri kempe odbočiť po asfalte doprava. Je to kúsok dolu kopcom, potom menší stupáčik. Hneď za stúpaním (na Hlbokom) treba odbočiť vľavo na poľnú cestu. Kto má rád rýchlu jazdu tomu adrenalín stupne až ku korienkom vlasom. Cesta končí v dedine Kocurany vedľa jazdeckého klubu. Odtiaľ už nezablúdite. Stále dolu asfaltom, v Opatovciach doľava, do Bojníc a ste znovu v Prievidzi. Pokiaľ pôjdete touto variantou mali by ste najazdiť zhruba 33 kilometrov. Trasy sú vhodné pre všetky druhy cyklistov, avšak variantu C) doporučujem len skúsenejším, kôli dosť prudkému a rýchlemu zjazdu z Hlbokého do Kocuran.