Kátlovce - Dobrá Voda - Brezová pod Bradlom (žltá trasa č. 8211)

Charakteristika trasy

Kategória: nezaradená
Región: trnavský kraj
Náročnosť: Stredná
Vzdialenosť: 22km

Cyklotrasa sa odpája na začiatku obce Kátlovce z modrej cyklotrasy. Prechádza obcou bližšie k pohoriu Malé Karpaty. V obci Dechtice križuje plánovanú Malokarpatskú cyklomagistrálu. V strede obce na križovatke sa stáča doľava a na úseku niekoľkosto metrov ide súbežne s plánovanou Malokarpatskou cyklomagistrálou. Na konci obce sa cyklotrasy rozdeľujú. Žltá cyklotrasa opúšťa hlavnú cestu a odbočuje doprava. Cyklotrasa pomaly stúpa medzi poliami. Po prekonaní serpentíny nasleduje zjazd popri kameňolome. Zvlneným terénom miestami lesom prichádza pred obec Dobrá Voda, kde sa napája modrá cyklotrasa. Cyklotrasy vedú súbežne až do obce Dobrá Voda s malebným okolím pod zrúcaninou hradu rovnomenného názvu. V obci sa cyklotrasy opäť rozdeľujú. Na námestí pred kostolom sa stáča vpravo a asi po dvesto metroch pomedzi domy zatáča vľavo. Kvalita povrchu klesá. Na konci obce pri posledných domoch si treba dať pozor na závoru. Vľavo nad nami sa vypína zrúcanina hradu Dobrá Voda. Pokračujeme ďalej lesom rovnomerným stúpaním do kopca stále po lesnej asfaltovej ceste. Asi po prekonaní šiestich kilometrov z Dobrej Vody prichádzame na lúku, kde sa asfaltová cesta rozdvojuje. Cyklotrasa sa stáča vľavo. Máme pred sebou posledné metre stúpania. Po jeho zdolaní sa napájame na pešiu turistickú trasu červenej farby – Štefánikovu magistrálu. Na tomto úseku treba dávať pozor na peších turistov, aby sme sa vyhli kolíziám. Súbežne s turistickou trasou klesáme prudko dole do Brezovej pod Bradlom. Pred prvými chatami treba dať pozor na závoru. Po jej zdolaní prichádzame na križovatku kde cyklotrasa končí a napája sa na modrú a žltú cyklotrasu.

Trasa je prevzatá z webu www.cyklotrasy-tt.host.sk, na ktorom nájdete viac trás z tejto lokality a fotky k trase.