Kúpa bicykla (diskusia k článku)
Počet príspevkov: 8Len toľko že ste zabudli medzi kategórie uviesť mestské bicykle čo je len tak na chodenie do šenku a do jednoty, že opriem o stenu a idem. A tie sú aj dosť univerzálne. Ja som na takej Liberte pochodil aj terén aj cestné jazdy a tak. A kde v tom číslovaní sú tie 24-ka, 26-ka, 28-ka? Však u nás sa všade hovorí že Ukrajny sú 28-ky, horské sú 26-ky a Liberty 24-ky.
V žiadnom prípade sa neulakomujte na lacné bicykle v marketoch, teta si jeden kúpila a po mesiaci odišla prehadzovačka, celkovo to bolo ladžbina.
súhlasím, radšej si priplatiť a staviť na kvalitu, veď bicykel nemáte na dva týždne ale na niekoľko rokov! treba si o tom vopred niečo prečítať a rozhodnúť sa pre vhodný typ a dneska nájdete kopu obchodov na internete kde máte väčší výber. určite ale vyberať kvalitnejšie, poďakujete tak sami sebe ;)
Tiež si myslím, že tu sa šetriť neoplatí. Ja som teraz kupovala bicykel pre syna a tak som sa tomu najprv trochu venovala, na čo si dať pozor a čo je vlastne pri detskom bicykli doležité. Nakoniec som teda zaplatila trochu viac v špecializovanej predajni, ale máme kvalitný odlahčený a pevný bicykel
Skladací bicykel Heipe 16" 2016.
Vážení priaznivci bicyklovania. Ak sa chcete bezproblémovo bicyklovať, tak nekupujte skladací bicykel Heipe 16" 2016. Toto približovadlo je maximálne poruchové a výrobca neuznáva viacnásobné reklamácie kvôli opakujúcej sa chybe výrobku.
Spomínané vozidlo som dostal od manželky a detí k okrúhlemu životnému jubileu. Bol som nadšený, pretože "novú" skladačku som ešte v živote nevlastnil a to ich v zbierke mám viacero od viacerých výrobcov. Ak by vás predsa len skladačka Heipe zaujala, tak s ňou prosím vás nejazdite, ale nech je len exponát novodobého desingu skladacích bicyklov. Skladačky, ktoré vlastním trpia dlhovekosťou a poniektoré majú rok výroby ešte pred mojím narodením a to už som plešatý a to málo vlasov je šedivých. Rodina mi skladačku kúpila na inzerát ako ojazdenú asi po polroku používania. Prvý majiteľ ju predal, pretože zrejme spokojný nebol. Pre mňa to bolo prekvapenie a preto to rodina so mnou nekonzultovala a to bola chyba. Bicykel má pekný desing, no komponenty na ňom sú zrejme zo zásob pre naozaj malé detské bicykle. Prvému majiteľovi praskol na zadnom kolese na viacerých miestach plášť. Praskliny boli po obvode kolesa medzi dezénom a bočnou plochou. ktorá na starých autách a bicykloch bola kedysi biela. Z niektorých prasklín vykúkala duša. Ložisko v náboji kolesa bolo rosypané a v zábere šúchalo na ľavej strane o vnútornú stranu zadnej vidlice. Neustále to v zadnom kolese praskalo. Chcel som sa e-mailom spojiť s výrobcom, ktorý sídli v Čechách a mimo internetovej českej ponuky, slovenskú ponuku zastrešuje obchod Minibike.sk zo Senca. Teda na viaceré e-maily ktoré boli k dispozícii som písal a reklamoval. Bohužiaľ žiadnu odpoveď som nedostal. Rozhodol som sa teda skontaktovať sa telefonicky. Na všetkých odkazoch však boli len telefónne čisla do Čiech. Na pevnej linke to nikto nedvíhal a to som tam volal dosť dlho. Rezolútne som teda vytočil mobilné číslo. Zodvihla to kontaktná osoba a usúdila, že asi ten telefón zo Slovenska som bol ja. Bol som týmto prístupom zaskočený, pretože ako som usúdil zrejme telefón pevnej linky mala na svojom kancelárskom stole a neobťažovala sa ho zodvihnúť. Chcel som jej objasniť svoj problém, no to som bol informovaný, že konkrétne veci musím riešiť s technikom a nie s ňou. Ubezpečila ma, že technik mi v priebehu pol hodiny zavolá. Nestalo sa tak ani na druhý deň. V krátkom rozhovore s ňou som naznačil, že som schopný s bicyklom prísť do predajne do Senca, no to mi neodporúčala, pretože to je len obchodný partner, ktorý len predáva ich výrobky. Rozhodol som sa teda, že kompletné zadné koleso vymontujem a pošlem do Čiech na ich adresu. Bola to schodná cesta, ale musím vraj vyplniť reklamačný formulár. Tak sa aj stalo. Poslal som teda balík s vytlačeným reklamačným formulárom, kúpno-predajnou zmluvou a kópiou faktúry a dodacieho listu od prvého majiteľa. Po vybavení reklamácie mi kuriér ale za dva týždne doviezol kompletné zadné koleso. Namontovať sa ale nedalo. Skrutky na oske boli tak dotiahnuté, že sa koleso vôbe ani násilím v oske neotočilo. Predpokladám, že zrejme bolo iné z depozitu. K tomuto záveru som dospel po mesačnom používaní bicykla na dochádzanie do práce. Vtedy totiž sa objavila tá istá porucha. Presne tak isto ako v prvom prípade u prvého majiteľa popraskal plášť a na dvoch miestach opäť vytŕčala duša. Tento plášť nebol používaný, ale bol nesprávne skladovaný a čo je najhoršie určite nemal nosnosť bežného dospelého človeka, teda 80 kg, čo moja maličkosť presahuje. Skúšal som sa opäť spojiť e-mailom s predajcom a zrejme aj výrobcom z Čiech a zo Senca. Navrhoval som, že koleso donesiem do Senca k zdokumentovaniu a zrealizovaniu reklamácie s tým , že plášť si prehodím aj sám. Znovu nebola žiadna odpoveď. Rozhodol som sa teda pofotiť koleso zakomponované v bicykli a poslal e-mailom nielen do Senca, ale aj do Čiech. Znovu som sa nedočkal žiadnej odpovede. Zavolal som teda na pevnú linku do Čiech a opäť to vyzváňalo, no nikto to nedvíhal. Zavolal som teda na mobilné číslo a znovu som dostal odpoveď že musím rozprávať s technikom. V ten deň som sa ale už nespojil s nikým počul som len vyzváňanie podobne ako u pevnej linky. Osmelil som sa volať za niekoľko dní. Mal som šťastie. Zodvihla to znovu kontaktná osoba a šťastie bolo v tom že som konečne hovoril s technikom. Vlastne hovoril len on o tom, že boli voči mne ústretoví a moju reklamáciu vybavili aj keď nemuseli, lebo som bicykel nekúpil od nich, ale od prvého majiteľa. V tomto druhom prípade ale na reklamáciu nezareágujú vôbec, pretože to nie je ich problém, ale môj. Tento človek sa odvolával na to, že som určite nejazdil štandartným spôsobom a že som plášť prederavil vedome. Skrátka nech sa zariadim ako chcem, ale ich ako výrobcu, či predajcu nech z toho vynechám. Keď som sa dostal k slovu, naznačil som, že predsa fotografie jasne ukazujú výrobnú chybu plášťa a k tej došlo po jednomesačnom používaní bicykla. Je to ich konečné stanovisko a koniec. Naznačil som svoju nespokojnosť, no účastník na druhom konci to už nekomentoval a položil. V internetových obchodoch má tento plášť hodnotu od 5,30 euro a vyššie. Tvrdím, že moja druhá reklamácia bola neakceptovaná zámerne, pretože každý jeden plášť tej istej značky, ktorým sú vybavené všetky bicykle Heipe by spravil to isté. Každý by začal praskať kvôli nevhodnému prevedeniu, teda koncepcia je vhodná len pre deti, ktoré nemajú viac ako 40 kg. Mimo problémov so zadným kolesom bicykel trpí nesprávnym sprevodovaním. Hnacie ozubené koleso s pedálmi má 40 zubov, čo je málo na plynulú jazdu. V zadnom kolesi je síce 6 ozubených koliesok, no ani pri jednom na rovine nie ste schopní dosiahnuť bežnú rýchlosť bežného bicykla. Mám tým na mysli hocijaký bicykel vybavený v zadnom kolese jedným ozubeným kolieskom a protibežnou brzdou. Plastový kryt z originálneho ozubeného kolesa s pedálmi odpadol na tretí deň. Keď som túto zostavu nahradil 48 zubovým kolesom jazdné vlastnosti sa zlepšili, no stále to nebolo ono. Na stredovej oske na ľavej strane sa začala neustále povoľovať dvojica ukotvovacích elementov ložiska. Hlavný element zaskrutkovaný v strede rámu sa povoľoval aj napriek protimatke. Následne sa povoľovalo aj ukotvenie ramena ľavého podálu. Neustále som to musel doťahovať. Nepomohla ani pérová podložka na ramene ľavého podálu. Aby som tomu predišiel vymenil som klasický stred s obnaženými ložiskami za novú osku so zakomponovaným ložiskovým systémom z horského bicykla. Pri tejto zmene som zakomponoval pedálový systém s troma ozubenými kolesami bez prehadzovača. Hneď na druhý deň po inštalácii 50 zubového kolesa primárneho prevodu sa znovu stred začal povoľovať. Tentokrát ale na pravej strane aj napriek opačne orientovanému závitu na ráme ako je zvykom u všetkých bicyklov. Vždy som to musel doťahovať, no ale vždy bolo nutné ozubené kolesá aj s pravým pedálom demontovať. To už som naozaj začal byť nesvoj. Konečným riešením bola zas výmena celého systému. Použil som klasický stred z veteránskeho bicykla Favorit. Tento systém bol typický použitím zarážacích kolíkov do ramien pedálov. V konečnom dôsledku favoritová zostava je vybavená dvomi ozubenými kolesami a to 49 a 53 zubov a výhodou je integrovaný chránič nôh jazdca. Nadôvažok tento chránič nie je plastový, ale kovový. Konečne som dospel k pohodlnej jazde do práce. Bohužiaľ to netrvalo dlho, pretože praskol zadný plášť. Pripomínam, že to nie je všetko. Poruchu vykazujú riadidlá, ktoré sú vysúvacie a na dôvažok sa dajú sklopiť. Tento výklopný kĺb je labilný. Na zaistenie je tam páčka odpružená strunou. Aby som zmenšil uhol výkyvu musel som strunku pritiahnuť zakomponovanou protimatkou. Výkyv sa zmenšil, ale vždy som musel laborovať aby kĺb do seba správne zapadol. V konečnej fáze sa už strunka nedala stlačiť, pretože na skrutke s protimatkou už nebol závit. Následne plastová západka sa úplne rozpadla a riadidlá sa mi začali za jazdy svojvolne odklápať. Musel som vyrobiť západku na úplne inom princípe. Pre úplnosť nosná rúra sedadla je výsuvná, no jej možnosť vysunutia je krátka a preto musím zohýbať kolená v ostrom uhle. Po viacerých úrazoch kolien v mladosti a nedávno potrebujem aby moja noha v dolnej úvrati pedála bola vystretá. Viem, dlhšia rúra by potrebovala väčší priemer spolu s rúrou na ukotvenie rýchlo upínačom. Ak som chcel a chccem bicykel používať musím niečo vymyslieť.
Gilbert
Vážení priaznivci bicyklovania. Ak sa chcete bezproblémovo bicyklovať, tak nekupujte skladací bicykel Heipe 16" 2016. Toto približovadlo je maximálne poruchové a výrobca neuznáva viacnásobné reklamácie kvôli opakujúcej sa chybe výrobku.
Spomínané vozidlo som dostal od manželky a detí k okrúhlemu životnému jubileu. Bol som nadšený, pretože "novú" skladačku som ešte v živote nevlastnil a to ich v zbierke mám viacero od viacerých výrobcov. Ak by vás predsa len skladačka Heipe zaujala, tak s ňou prosím vás nejazdite, ale nech je len exponát novodobého desingu skladacích bicyklov. Skladačky, ktoré vlastním trpia dlhovekosťou a poniektoré majú rok výroby ešte pred mojím narodením a to už som plešatý a to málo vlasov je šedivých. Rodina mi skladačku kúpila na inzerát ako ojazdenú asi po polroku používania. Prvý majiteľ ju predal, pretože zrejme spokojný nebol. Pre mňa to bolo prekvapenie a preto to rodina so mnou nekonzultovala a to bola chyba. Bicykel má pekný desing, no komponenty na ňom sú zrejme zo zásob pre naozaj malé detské bicykle. Prvému majiteľovi praskol na zadnom kolese na viacerých miestach plášť. Praskliny boli po obvode kolesa medzi dezénom a bočnou plochou. ktorá na starých autách a bicykloch bola kedysi biela. Z niektorých prasklín vykúkala duša. Ložisko v náboji kolesa bolo rosypané a v zábere šúchalo na ľavej strane o vnútornú stranu zadnej vidlice. Neustále to v zadnom kolese praskalo. Chcel som sa e-mailom spojiť s výrobcom, ktorý sídli v Čechách a mimo internetovej českej ponuky, slovenskú ponuku zastrešuje obchod Minibike.sk zo Senca. Teda na viaceré e-maily ktoré boli k dispozícii som písal a reklamoval. Bohužiaľ žiadnu odpoveď som nedostal. Rozhodol som sa teda skontaktovať sa telefonicky. Na všetkých odkazoch však boli len telefónne čisla do Čiech. Na pevnej linke to nikto nedvíhal a to som tam volal dosť dlho. Rezolútne som teda vytočil mobilné číslo. Zodvihla to kontaktná osoba a usúdila, že asi ten telefón zo Slovenska som bol ja. Bol som týmto prístupom zaskočený, pretože ako som usúdil zrejme telefón pevnej linky mala na svojom kancelárskom stole a neobťažovala sa ho zodvihnúť. Chcel som jej objasniť svoj problém, no to som bol informovaný, že konkrétne veci musím riešiť s technikom a nie s ňou. Ubezpečila ma, že technik mi v priebehu pol hodiny zavolá. Nestalo sa tak ani na druhý deň. V krátkom rozhovore s ňou som naznačil, že som schopný s bicyklom prísť do predajne do Senca, no to mi neodporúčala, pretože to je len obchodný partner, ktorý len predáva ich výrobky. Rozhodol som sa teda, že kompletné zadné koleso vymontujem a pošlem do Čiech na ich adresu. Bola to schodná cesta, ale musím vraj vyplniť reklamačný formulár. Tak sa aj stalo. Poslal som teda balík s vytlačeným reklamačným formulárom, kúpno-predajnou zmluvou a kópiou faktúry a dodacieho listu od prvého majiteľa. Po vybavení reklamácie mi kuriér ale za dva týždne doviezol kompletné zadné koleso. Namontovať sa ale nedalo. Skrutky na oske boli tak dotiahnuté, že sa koleso vôbe ani násilím v oske neotočilo. Predpokladám, že zrejme bolo iné z depozitu. K tomuto záveru som dospel po mesačnom používaní bicykla na dochádzanie do práce. Vtedy totiž sa objavila tá istá porucha. Presne tak isto ako v prvom prípade u prvého majiteľa popraskal plášť a na dvoch miestach opäť vytŕčala duša. Tento plášť nebol používaný, ale bol nesprávne skladovaný a čo je najhoršie určite nemal nosnosť bežného dospelého človeka, teda 80 kg, čo moja maličkosť presahuje. Skúšal som sa opäť spojiť e-mailom s predajcom a zrejme aj výrobcom z Čiech a zo Senca. Navrhoval som, že koleso donesiem do Senca k zdokumentovaniu a zrealizovaniu reklamácie s tým , že plášť si prehodím aj sám. Znovu nebola žiadna odpoveď. Rozhodol som sa teda pofotiť koleso zakomponované v bicykli a poslal e-mailom nielen do Senca, ale aj do Čiech. Znovu som sa nedočkal žiadnej odpovede. Zavolal som teda na pevnú linku do Čiech a opäť to vyzváňalo, no nikto to nedvíhal. Zavolal som teda na mobilné číslo a znovu som dostal odpoveď že musím rozprávať s technikom. V ten deň som sa ale už nespojil s nikým počul som len vyzváňanie podobne ako u pevnej linky. Osmelil som sa volať za niekoľko dní. Mal som šťastie. Zodvihla to znovu kontaktná osoba a šťastie bolo v tom že som konečne hovoril s technikom. Vlastne hovoril len on o tom, že boli voči mne ústretoví a moju reklamáciu vybavili aj keď nemuseli, lebo som bicykel nekúpil od nich, ale od prvého majiteľa. V tomto druhom prípade ale na reklamáciu nezareágujú vôbec, pretože to nie je ich problém, ale môj. Tento človek sa odvolával na to, že som určite nejazdil štandartným spôsobom a že som plášť prederavil vedome. Skrátka nech sa zariadim ako chcem, ale ich ako výrobcu, či predajcu nech z toho vynechám. Keď som sa dostal k slovu, naznačil som, že predsa fotografie jasne ukazujú výrobnú chybu plášťa a k tej došlo po jednomesačnom používaní bicykla. Je to ich konečné stanovisko a koniec. Naznačil som svoju nespokojnosť, no účastník na druhom konci to už nekomentoval a položil. V internetových obchodoch má tento plášť hodnotu od 5,30 euro a vyššie. Tvrdím, že moja druhá reklamácia bola neakceptovaná zámerne, pretože každý jeden plášť tej istej značky, ktorým sú vybavené všetky bicykle Heipe by spravil to isté. Každý by začal praskať kvôli nevhodnému prevedeniu, teda koncepcia je vhodná len pre deti, ktoré nemajú viac ako 40 kg. Mimo problémov so zadným kolesom bicykel trpí nesprávnym sprevodovaním. Hnacie ozubené koleso s pedálmi má 40 zubov, čo je málo na plynulú jazdu. V zadnom kolesi je síce 6 ozubených koliesok, no ani pri jednom na rovine nie ste schopní dosiahnuť bežnú rýchlosť bežného bicykla. Mám tým na mysli hocijaký bicykel vybavený v zadnom kolese jedným ozubeným kolieskom a protibežnou brzdou. Plastový kryt z originálneho ozubeného kolesa s pedálmi odpadol na tretí deň. Keď som túto zostavu nahradil 48 zubovým kolesom jazdné vlastnosti sa zlepšili, no stále to nebolo ono. Na stredovej oske na ľavej strane sa začala neustále povoľovať dvojica ukotvovacích elementov ložiska. Hlavný element zaskrutkovaný v strede rámu sa povoľoval aj napriek protimatke. Následne sa povoľovalo aj ukotvenie ramena ľavého podálu. Neustále som to musel doťahovať. Nepomohla ani pérová podložka na ramene ľavého podálu. Aby som tomu predišiel vymenil som klasický stred s obnaženými ložiskami za novú osku so zakomponovaným ložiskovým systémom z horského bicykla. Pri tejto zmene som zakomponoval pedálový systém s troma ozubenými kolesami bez prehadzovača. Hneď na druhý deň po inštalácii 50 zubového kolesa primárneho prevodu sa znovu stred začal povoľovať. Tentokrát ale na pravej strane aj napriek opačne orientovanému závitu na ráme ako je zvykom u všetkých bicyklov. Vždy som to musel doťahovať, no ale vždy bolo nutné ozubené kolesá aj s pravým pedálom demontovať. To už som naozaj začal byť nesvoj. Konečným riešením bola zas výmena celého systému. Použil som klasický stred z veteránskeho bicykla Favorit. Tento systém bol typický použitím zarážacích kolíkov do ramien pedálov. V konečnom dôsledku favoritová zostava je vybavená dvomi ozubenými kolesami a to 49 a 53 zubov a výhodou je integrovaný chránič nôh jazdca. Nadôvažok tento chránič nie je plastový, ale kovový. Konečne som dospel k pohodlnej jazde do práce. Bohužiaľ to netrvalo dlho, pretože praskol zadný plášť. Pripomínam, že to nie je všetko. Poruchu vykazujú riadidlá, ktoré sú vysúvacie a na dôvažok sa dajú sklopiť. Tento výklopný kĺb je labilný. Na zaistenie je tam páčka odpružená strunou. Aby som zmenšil uhol výkyvu musel som strunku pritiahnuť zakomponovanou protimatkou. Výkyv sa zmenšil, ale vždy som musel laborovať aby kĺb do seba správne zapadol. V konečnej fáze sa už strunka nedala stlačiť, pretože na skrutke s protimatkou už nebol závit. Následne plastová západka sa úplne rozpadla a riadidlá sa mi začali za jazdy svojvolne odklápať. Musel som vyrobiť západku na úplne inom princípe. Pre úplnosť nosná rúra sedadla je výsuvná, no jej možnosť vysunutia je krátka a preto musím zohýbať kolená v ostrom uhle. Po viacerých úrazoch kolien v mladosti a nedávno potrebujem aby moja noha v dolnej úvrati pedála bola vystretá. Viem, dlhšia rúra by potrebovala väčší priemer spolu s rúrou na ukotvenie rýchlo upínačom. Ak som chcel a chccem bicykel používať musím niečo vymyslieť.
Gilbert
Perfektne su odlahcene bycikle Early Rider. Ked si date cyklospeciality.sk tak tam ich maju velky vyber. Je to nieco uplne ine, ako tazke bicykle.
Simon, tiež som za tieto odlahcené bicykle, však si představte, ze vlacite bicykel, ktory je iba o polovicu lahsi nez vy.