Okruh cez Pieniny a Spišskú Maguru

Región: prešovský kraj
Náročnosť: Stredná
Vzdialenosť: 82km

Popis: Na trasu sa môžeme vydať aj z iných miest, napr. z Kežmarku, Popradu a z okolitých obcí, samozrejme tým sa dĺžka trasy o niečo predĺži. Najideálnejšie je začať v Spišskej Belej (7 km od Kežmarku), odkiaľ smerujeme na Slovenskú Ves, za ňou pokračujeme rovno a po niekoľkých kilometrov začína prvé a zároveň najťažšie stúpanie trasy na Magurské sedlo (950 m.n.m), ktoré ma dĺžku 4,7 km s prevýšením 7 až 12 %. Pri stúpaní si môžeme vychutnávať krásne výhľady, ktoré sa nám postupne naskytnú. Z Magurského sedla nás čaká 16 kilometrový zjazd cez obce Reľov, Hágy, Spišské Hanušovce, Matiašovce až do Spišskej Starej Vsi, za ktorou odbočíme vpravo (možnosť pokračovať rovno do Poľska, 2 km od PL/SK hraníc sa nachádza krásne Crostynske jazero so zámkom Niedzica) ďalej pokračujeme cez obec Majere až do Červeného Kláštora. Tu je možnosť sa splaviť na pltiach až do konečného prístavu do Lesnice, pričom bicykel vám odvezú na kamióne). Od Kláštora prechádzame cez obec Haligovce, ktoré sa pýšia krásnym prírodným úkazom, Haligovskými skalami. Pokračujeme ďalej cez Veľký Lipník, Stráňany za ktorými je druhé najťažšie stúpanie na sedlo Pod skalkami, z neho sa spustíme cez obec Kamienku až do Hniezdneho (odtiaľ je možnosť pokračovať aj do Starej Ľubovne, 3 km) V Hiezdnom odbočíme do prava a cez Nižné Ružbachy, Podolínec, Bušovce prídeme do Spišskej Belej, kde trasa začala a aj končí.